Tulliliittoon tullaan liittymällä liiton jäsenosaston jäseneksi. Kun haluat liittyä jäseneksi, ota yhteyttä alueesi luottamusmieheen tai lähimmän jäsenosaston toimihenkilöihin.

Toiminta työpaikoilla

Jäsenten oikeuksista ja edunvalvonnasta työpaikoilla huolehtivat jäsenosastojen toimihenkilöt, luottamusmiehet ja työsuojeluvaltuutetut.

Jäsenmaksut

Kun olet täyttänyt valtakirjan, jäsenmaksut peritään automaattisesti palkastasi sen jälkeen kun valtakirja on toimitettu työnantajalle. Pyydämme Sinua seuraamaan palkkakuittiasi, että jäsenmaksuperintä toimii, jotta vakuutusturvasi ja muut jäsenetusi ovat voimassa sekä työttömyysvakuutuksesi pysyy voimassa.

Jäsenyyden säilymiseksi jäsenet ovat velvollisia maksamaan jäsenmaksun myös esim. virkavapauden ajalta saamistaan palkkatuloista (rauhanturva ym. tehtävät). Ilmoita äitiyslomasta, asevelvollisuudesta ym. palkattomista kausista liitolle.

Jos olet siirtynyt toisesta liitosta/työttömyyskassasta tarkista, että jäsenmaksusi ovat kunnossa edelliseen liittoon/työttömyyskassaan. Jos näin ei ole, maksa puuttuva osa. Tämä on tärkeää etenkin työttömyysturvan kannalta. Huomioi myös, että jäsenyytesi säilyy saumattomana kun siirtyminen on tapahtunut kuukauden kuluessa.

Tulliliiton jäsenet kuuluvat JATTK-työttömyyskassaan.

Jäsenetujen säilyminen

Ilmoitathan liittoon aikajaksot, jäädessäsi työstäsi virkavapaalle, vuorotteluvapaalle tai äitys/isyys/hoitovapaalle näin säilytät parhaiten liiton edut, sekä samalla sovit työttömyyskassan maksun maksamisesta joka on vuonna 2016 5 €/kk, tällöin myös työttömyysturvasi säilyy katkeamattomana.

Pidäthän meidät ajantasalla yhteystietojen mm. kotiosoite, sukunimenvaihdos jne. muuttuessa!

Eläkkeelle jäänti

Jäädessäsi eläkkeelle työstäsi ota yhteyttä liiton toimistoon. Kiitos!