Ylläspirtti sijaitsee Kolarin kunnassa, Äkäslompolossa lähellä Yllästunturia, Röhkömukan aluellla.

Ylläspirtti on 5:n huoneiston rivitalo. Yksi huoneisto on noin 40 m2, jossa makuupaikkoja on kuudelle. Jokaisessa huoneistossa on oma sauna, wc-suihkutila, kuivauskaappi, sähköliesi, astianpesukone, mikro, jääkaappi, kahvinkeitin, cd-radio ja TV sekä ruokailuvälineet 6 hengelle.
Ylläspirtillä vuonna 2014 kesällä uusittu tv:t, hellat ja ulko-ovet.

• Lomailijain tulee ottaa mukaansa Ylläpirtillä lomaillessaan tarvitsemansa lakanat, tyynyliinat ja pyyhkeet.
  • Lomailijan tulee huolehtia huoneiston siivoamisesta! (Siivous, tiskaus, yleinen siisteys, roskien pois vieminen)
  • Huoneistoon 1-2 voi viedä lemmikkejä, huomioiden kuitenkin siisteydessä, että huoneistoissa majoittuu myös ne joilla ei ole lemmikkiä tai eläimille allergiaa. Katso ettei lemmikkieläin aiheuta huoneistolle vahinkoa tai häiritse esim.haukunnallaan muita. Lemmikkieläimen ulkoiluttaminen piha-alueella on ehdottomasti kielletty, jos vahinko sattuu jätökset on kerättävä ja vietävä roskikseen mutta huoneisto tulee jättä sellaiseen siisteyteen ettei  lemmikin oleilusta ole jäänyt karvoja ym. Lemmikki ei saa häiritä haukunnalla tai muulla metelöinnillä naapureita
  • Huoneistoihin 3-5 ei saa viedä lemmikkieläimiä!
  • Huoneistoissa on parvella tuuletinvalaisin, jota voi säädellä kaukosäätimen avulla. Tuuletin teholla 1 auttaa kierrättämään lämpöä. Kaukosäädintä ei tule luovuttaa lasten käyttöön, mikäli kauksosäädin hukataan on majoittuja korvausvelvollinen.

Mikäli huoneisto jää siihen kuntoon, että sinne joudutaan erikseen pyytämään siivous lomailijan jäljiltä, on lomailija korvausvelvollinen kaikista aiheutuneista kuluista.

Ylläspirtin tilojen käyttö

Liittohallitus on tehnyt 2.11.1990 päätöksen, että Ylläspirtin tilojen käyttö on ensisijaisesti sallittu liiton jäsenistöön kuuluville, perheenjäsenet mukaan lukien (perheenjäsen on samassa taloudessa asuava henkilö). Seuraavaksi lomailuoikeus on eläkkeelle jääneillä entisillä jäsenillä. Lomapaikkaa ei saa luovuttaa tai vuokrata kolmannelle osapuolelle.

Varaukset ja avainhuolto

Huoneistojen vuokraus alkaa aina klo 15 ja päättyy klo 12.00

Lomailu viikoilla 8-17, 37-38 ja vko:t 1, 51-52 viikon mittaisina jaksoina la-la.

Lomavaraukset tehdään suoraan varauskalenteriin. Etusijalla ovat koko viikon vuokraukset sekä ne jäsenet,  jotka eivät ole ennen käyttäneet lomapaikkaa.

Jos aiottu lomailu peruuntuu, on huoneiston varaus peruutettava viikoilta 8 - 17, 37-38, sekä vko:t 1, 51-52 viimeistään neljä viikkoa ja muulloin kaksi viikkoa ennen varausajan alkamista.

Lomavarauksen tekijä/jäsenemme tulee myös itse olla Ylläspirtillä lomavarausajalla. Huoneiston avaimen saa maksettua kuittia näyttämällä Ylläs Avain Oy:n toimistosta Tunturintie 16 A 1, 95970 Äkäslompolo (0400-190217). Toimiston aukiolo ajat voi tarkistaa nettisivuilta www.yllasavain.fi. Avaimen saa aukioloaikojen ulkopuolella etukäteen sovittaessa, muussa tapauksessa lomailija joutuu maksamaan erillisen päivystyspalkkion Avaimet palautetaan loman päätyttyä samaan paikkaan. YlläsAvain Oy:n toimistossa on internetpiste asiakkaiden käytössä.

Lisäksi laskettelukautena 1 hissilippu/huoneisto. Hissilipun saa avaimen mukana ja tulee palauttaa avaimen kanssa.

Ylläspirtin kiinteistöhuoltoa hoitaa Pohjolan Kiinteistöpalvelu Oy 0400 690 163.

Majoitusmaksut

Lomapaikan hinnat näkyvät sivun oikeassa laidassa, hinnat sisältävät 30 € varausmaksun.

Eläkkeelle siirtyneiltä entisiltä jäseniltä peritään majoitusmaksut samanlaisina kuin maksavilta jäseniltä.

Katso Ylläksen tapahtumia tästä linkistä.

Ajo-ohje
 MG 0053 800x533

Torniosta lähdettäessä ajetaan E 8 tietä Kilpisjärven suuntaan. Ajetaan Kolarin kylän ohi n. 12 km, mistä käännytään oikealle äkäslompoloon. Sinne on matkaa tienristeytyksestä 28 km. äkäslompolossa ajetaan Tunturitietä noin 2 km ohi Jounin kaupan runsas kilometri ja käännytään vasemmalle Röhkömukan kaavatielle. (Tienhaarassa on kyltti Röhkömukka). Käännyt toinene risteys oikealle Kaarretille, (osoite Kaarretie1, Äkäslompolo)Ylläspirtti on harmaa rivitalo-rakennus n. 200 metriä tien oikealla puolella.