TIEDOTE 18.11.2010
Julkaisuvapaa heti

JÄSENLIITOT HALUAVAT LYLYN JATKAVAN SAK:N PUHEENJOHTAJANA

SAK:n jäsenliitot ovat yksituumaisesti pyytäneet puheenjohtaja Lauri Lylyä asettumaan ehdolle SAK:n puheenjohtajaksi myös seuraavaksi viisivuotiskaudeksi. Pyynnön esittivät jäsenliittojen puheenjohtajat Lylylle torstaina 18.11.2010 Kiljavalla SAK:n valtuuston kokouksen yhteydessä.

Talouden, sopimustoiminnan ja työmarkkinoiden nopeat muutokset tuovat mittavia haasteita ay-liikkeen edunvalvonnalle. Liitot katsovat, että Lylyn jatkaminen SAK:n puheenjohtajana luo omalta osaltaan tarvittavaa vakautta ja pitkäjänteisyyttä SAK:laisten palkansaajien edunvalvontaan ja työmarkkinajärjestöjen yhteistyöhön.

Puheenjohtajan valitsee SAK:n edustajakokous, joka kokoontuu 6 - 8.6.2011.

Lisätietoja:

Tuire Santamäki-Vuori   Ann Selin    Riku Aalto
Puheenjohtaja, Julkisten ja hyvinvointialojen liitto JHL   Puheenjohtaja, Palvelualojen ammattiliitto PAM  Puheenjohtaja, Metallityöväen Liitto
p. 040 508 3382 p. 0500 750 405    p. 0400 711 072