SAK:n uutiskirje

Uskalla puhua alkoholista

Kuva: Ismo Pekkarinen / Lehtikuva

Joka kolmas työntekijä juo niin paljon, että se vaarantaa terveyden. Erityisesti lomalla juominen karkaa helposti käsistä. SAK:n Palkkatyöläinen-lehti kertoo, miten päihdeongelmat kannattaa ottaa esille työpaikalla. Lahdessa työpaikan päihteitä koskevat käytännöt selvitetään jo perehdytettäessä uuteen työpaikkaan. Lue jutut Palkkatyöläisen nettisivuilta.

Helsinki Pride 2014

Pride pureutuu työelämään

Ay-liike näkyy Helsingin Pride-tapahtumassa ensi viikolla. SAK, STTK ja Akava järjestävät tiistaina yhteisen seminaarin seksuaali- ja sukupuolivähemmistöjen asemasta työelämässä. Lauantaina järjestöt marssivat yhdessä Priden puistojuhlaan, jossa niilä on oma esittelypiste.Tervetuloa mukaan!

Lakkojen syyt esiin

Jos lakkoja halutaan vähentää, on huomio suunnattava niiden syihin, SAK:n puheenjohtaja Lauri Lyly tähdentää. Usein lakot johtuvat siitä, että työnantaja ei noudata työehtosopimusta. Yhtä lailla usein ne ovat mielenilmaus toistuvia irtisanomisia vastaan. Ylen Ykkösaamun haastattelussa Lyly kommentoi muun muassa ahtaajien päivän kestänyttä työnseisausta. Lue kommentit SAK:n nettisivuilta.

Tee kunnon työn teko

Kansainvälistä kunnon työn päivää vietetään 7. lokakuuta. Tänä vuonna meistä jokainen voi osallistua kampanjaan tekemällä työpaikallaan kunnon työn teon. Voit jo nyt miettiä, mitä teko voisi olla sinun työpaikallasi: hauska tempaus, tärkeä uudistus tai jotain ihan muuta. Merkitse päivä kalenteriin ja pidä silmällä SAK:n nettisivuja, Facebookia ja Twitteriä.

AMMATTILIITOISTA

Kotimaisesta energiasta lisää työpaikkoja
PUULIITTO – 17.6.2014

Kuka hyötyykään verovähennysoikeudesta?
PAU – 13.6.2014

Varastotyöntekijä voitti irtisanomiskiistan
PAM – 13.6.2014

Tunnetko kaikki kesälomakiemurat?
RAKENNUSLIITTO – 12.6.2014

Vaatetyöläisillä köyhyyspalkkoja myös Euroopassa
TEAM – 11.6.2014

SLSY kysyy Finnairilta: Mikä on totta?
SLSY – 5.6.2014