Piia Yli-Heikkuri
Piia Yli-Heikkuri. Kuva: Johannes Tervo.

Jäseniä liittoihin

Uuden Palkkatyöläisen teemana on jäsenhankinta. PAMilainen Piia Yli-Heikkuri pitää jäsenhankintaa tärkeänä ja mukavana luottamusmiehen tehtävänä.

SAK:ssa ja liitoissa ollaan siirtymässä kampanjoista jatkuvaan toimintaan, jolla herätellään työntekijöiden kiinnostusta jäsenyyteen. Kun ay-liike ratkaisee työpaikan ongelmia, niin jäsenyyskin alkaa kiinnostaa. Liittojen pitäisi näkyä nykyistä enemmän työpaikoilla.

Ulkoistaminen uhkaa jo laatua
Ulkoistaminen uhkaa jo laatua ja yksityistämisestä on monissa kunnissa tullut mantra. Tässä alkaa JHL:n puheenjohtajan Jarkko Elorannan mukaan olla irtioton makua. Korkeat virkamiehet haluavat yksityistää, mutta kun kuntalaisilta kysytään, niin heillä on vankka luottamus julkisiin palveluihin.

Palkkatyöläinen netissä
 Arvo
Arvo syyskuu 2012

Raha haastaa rakkauden

Raha on yksi suomalaisten pariskuntien yleisimmistä riidanaiheista yhteisen ajan, kotiöiden ja lasten kasvatuksen ohella. Nuoret parit myös piilottelevat rahaongelmiaan, kunnes velkaantuminen on jo hyvin pitkällä.
Rahan merkityksestä rakkaudelle, suur-Salon rakennemuutoksista ja Somalian asukkaiden arjesta kerrotaan Arvon uusimmassa numerossa.

Arvon verkkoversio

Kenestä vuoden luottamusmies?

Onko työpaikallasi, ammattiosastossasi tai liitossasi luottamusmies, jonka toimintaa olet seurannut ja vakuuttunut, että juuri hän ansaitsee tulla ehdotetuksi vuoden luottamusmieheksi? Vuoden luottamusmies on henkilö, jolla on sydän ja järki mukana toiminnassaan. Tee ehdotuksesi SAK:lle viimeistään 19.10.2012.

Tarkemmat ohjeet
 Julkaisut
Suomi

Kilpailukykyinen Suomi

Suomen kilpailukyky ei edellytä aiempaa matalampia palkankorotuksia. Palkkoja on korotettu viimeisen kymmenen vuoden aikana vertailumaita enemmän, mutta toisaalta myös tuottavuus on kehittynyt poikkeuksellisen hyvin. SAK:n ekonomistien selvityksen mukaan yksikkötyökustannuksilla mitattuna Suomen kilpailukyky on nyt selvästi pitkän ajan keskiarvoa paremmalla tasolla.

Kilpailukyinen Suomi -julkaisu

Hae PHT:n hyvinvointijaksolle

Palkansaajien hyvinvointi ja terveys PHT ry tukee työntekijöiden erilaisia elämäntapamuutoksia 1.askel-hyvinvointijaksoilla, joita järjestetään syksyn mittaan ympäri Suomea. Jaksoilta saa apua mm. painonhallintaan ja liikunnan aloittamiseen. Myös lapsiperheille löytyy erilaisia vaihtoehtoja.

Tarkemmat tiedot ja hakuohjeet
2. lokakuuta