SAK
Työsuojeluvaltuutettu Timo Sulonen. Kuva: Juha Sinisalo
Työsuojeluvaltuutettu Timo Sulonen. Kuva: Juha Sinisalo.

Palkkatyöläinen 3|2012:
Suomalainen työelämä Euroopan parhaaksi

Kohti parempaa työelämää ja pidempiä työuria mennään jo useissa ala- ja yrityskohtaisissa kehittämishankkeissa. Työ- ja elinkeinoministeriön visiossa Suomen työelämä on Euroopan parasta vuonna 2020.
Nakkila Groupissa, joka on mukana teknologiateollisuuden hyvinvointi- ja tuottavuushankkeessa Hyvä työ – Pidempi työura, kehittämishanke aloitettiin panemalla paikat kuntoon. Erityistä huomiota kiinnitettiin työympäristön siisteyteen ja hyvään järjestykseen, kertoo työsuojeluvaltuutettu Timo Sulonen.

Suomalainen työelämä Euroopan parhaaksi

Teema: Työn vastapainona vapaa

Mökkeilyä, ratsastusta, urheilua, kulttuuria, kalastusta. Vapaalla mieli ja ruumis lepäävät ja mieluinen harrastus vie ajatukset pois työstä ja arjen murheista. Työn, perheen ja vapaa-ajan tasapainoinen yhdistelmä tuo energiaa ja auttaa jaksamaan. Palkkatyöläinen esittelee tuoreessa teemassaan SAK:laisten vapaa-ajan harrastuksia.

Frakki ja haalari – SAK:laisia työasuja

Palkkatyöläisen nettisivuille on koottu työasugalleria lehdessä julkaistuista työasuista.

Perustulo ei tyydytä

Perustulo tulisi kalliiksi eikä se edes yksinkertaista sosiaaliturvaa. SAK:n ekonomisti Ilkka Kaukoranta vastaa viiteen väitteeseen perusturvasta. Myös Kaukorannan blogi samasta aiheesta on herättänyt keskustelua.

Palkkatyöläisen jutut netissä
SAK:N HALLITUS
SAK:n hallitus

Koulutusoikeutta saatava voimaan ensi vuoden alussa

SAK:n hallitus haluaa jatkaa neuvotteluja kolmen päivän koulutusoikeudesta niin, että se tulee voimaan raamisopimuksen mukaisesti ensi vuoden alussa. Työmarkkinaosapuolet valmisteltavat parhaillaan koulutusoikeuteen liittyvää lainsäädäntöä, jonka yksityiskohdat ja perusteluosat vaativat vielä jatkotyöstämistä. SAK:n hallitus käsittelee lakiluonnosta seuraavan kerran elokuussa.
SAK:n hallituksen maanantain kokouksessa puitiin myös vuonna 2015 voimaan astuvaa rikkidirektiiviä. Direktiivi uhkaa viedä Suomesta tuhansia työpaikkoja.

SAK:n hallituksen kokousuutinen

AJANKOHTAISTA
SAK:n uusi nettipalvelu

SAK:n nettipalvelu uudistui kokonaan

SAK avasi uuden nettipalvelunsa toukokuun lopussa. Ulkonäön ja rakenteen lisäksi nettipalvelun sisältö uudistui lähes kokonaan.
Uudistuksen myötä osa SAK:n muista nettipalveluista yhdistettiin uuteen nettipalveluun. Näitä poistuneita nettipalveluja ovat Löntagarenin ja Palkkatyöläisen sivustot, SAK:n paikallisjärjestöportaali, SAK:n blogi- ja keskustelusivustot sekä Tallinnan infopisteen tiedotussivut.

Tutustu uusiin nettisivuihin!
Sähköliiton Voltti-päivät
Vierumäki
Uutisia ammattiliitoista