JHL

Valtion palkkaneuvottelut jatkuivat torstaina. Sopu häämöttää kaukana.

Valtion sopimusneuvottelut jatkuivat torstaina 16.2. Työnantaja toi neuvottelupöytään kirjallisen tarjouksen, joka sisälsi sekä palkankorotukset että sopimustekstit. Virkamiesten ja työntekijöiden edustajat tutustuivat tarjoukseen ja kertoivat alustavia näkemyksiään tehden myös tarkentavia kysymyksiä. Pääsopijajärjestöt eivät jättäneet omaa vastatarjoustaan.

– Viestimme oli selvä. Käynnissä on aito liittokierros. Valtion neuvottelupöytä on oma itsenäinen pöytänsä. Tämä koskee myös palkankorotusten tasoa. Mitään yleistä linjaa ei ole olemassa, ammattiliitto JHL:n sopimusasiantuntija Erika Mattsson kertoo.

Valtion pääsopijajärjestöt ovat irtisanoneet valtion virka- ja työehtosopimukset päättymään 28.2.2023. Tämä merkitsee samalla työrauhan päättymistä.

Videotoistin

Vastaava sopimusasiantuntija Harri Turunen kommentoi neuvotteluja lyhyesti videolla.

Virkamiehiä ja työntekijöitä valtion neuvotteluissa edustavat Julkisten ja hyvinvointialojen liitto JHL, Ammattiliitto Pro ja Julkisalan koulutettujen etujärjestö Juko. Työnantajapuolta edustaa Valtion työmarkkinalaitos.

Lisätiedot:
sopimusasiantuntija Erika Mattsson, 0400 461 411
vastaava sopimusasiantuntija Harri Turunen, 050 461 9303

Rekisteröitymällä ja kirjautumalla saat näkyviin vain jäsenille suunnattua materiaalia. Rekisteröityminen hyväksytään ylläpidon toimesta. Ole yhteydessä ylläpitoon, mikäli tunnustasi ei aktivoida 24 tunnin sisällä.