kalenteri

Liiton sivuille on nyt tehty uudet varauskalenterit. Kalenterien kautta jäsenet ja eläkeläiset pääsevät tekemään varauksia Ylläkselle, Honkapirtille, Helsingin huoneistoon ja Tallinnan huoneistoon. Varauskalenterit näkyvät vain rekisteröityneille käyttäjille. Varaus tehdään maalaamalla hiirellä kalenteripohjasta toivotut päivät, jonka jälkeen aukeaa ikkuna, johon pääsee täyttämään varaajan tiedot. Varauksia ei pysty tekemään mobiililaitteilla.

Varaukset käsitellään ja vahvistetaan liiton toimistolla ja lasku tulee sähköpostissa.

varauskalenteri 01

Esimerkkikalenteri on Helsingin huoneistosta. Varaus aloitetaan valitsemalla hiiren vasen (tai asetuksista riippuen oikea) alaspainettuna halutut päivät. Mikäli valinta ei onnistu, joko aloitus tai lopetuspäivä ei osu sallittuihin aikaväleihin. Varaukset voivat olla aloitus tai lopetuspäivien osalta päällekkäisiä (esim. Helsingin huoneiston osalta varausaika loppuu aina klo 14:00 ja alkaa klo 15:00).

varauskalenteri 02

Hiiren vasemman (tai oikean) vapauttaminen avaa ikkunnan, johon pääset syöttämään varausta varten tarvittavat tiedot. Ota huomioon, että mikäli et lomallasi pääse käyttämään työpuhelinta tai sähköpostia, niin ilmoita myös siviilinumerosi ja sähköpostiosoitteesi. "Tallenna varaus" nappia painettuasi varauksesi lähtee liittoon hyväksyttäväksi (sesonkiaikojen osalta valittavaksi) ja kalenteriin ilmestyy varauksesi punaisena. Kun varaus on hyväksytty, muuttuu se vihreäksi.

varauskalenteri 03