Raamisopimuksen allekirjoitus marraskuussa 2011
Kuva: Raamisopimus allekirjoitettiin marraskuussa 2011. Lehtikuva

Järjestöt selvittävät mahdollisuudet työmarkkinaratkaisuun

Työmarkkinoiden keskusjärjestöt selvittelevät tällä viikolla, voidaanko neuvottelut keskitetystä työmarkkinaratkaisusta käynnistää. Maan hallitus toivoi puoliväli-istunnossaan, että järjestöt saisivat aikaan vakautta ja työllisyyttä edistävän työmarkkinaratkaisun ennen hallituksen kehysriiheä 21. maaliskuuta.

SAK:n puheenjohtajan Lauri Lylyn mukaan neuvottelujen yhteydessä on ratkaistava myös kolmea koulutuspäivää koskeva kiista.

– Kyllä se meille on sellainen asia, että se pitää saada tässä yhteydessä ratkaistua, Lyly sanoi Ylen haastattelussa maanantaina.

SAK:n hallitus on koolla maanantaina 11. maaliskuuta. Kokouksessa on määrä pohtia, lähteekö SAK neuvottelemaan keskitetystä työmarkkinaratkaisusta.

Talkoomatka
Elämää mosambikilaisessa kylässä. Kuva: Ton Rulkens (CC BY-SA 2.0)

Kiinnostaako talkoomatka Mosambikiin?

Haku Ammattiliittojen solidaarisuuskeskuksen SASKin talkoomatkalle Mosambikiin on alkanut. Matka alkaa 4.11. ja päättyy 17.11.2013. Matkan hinta on 2 500 euroa.

Matkalle osallistuminen edellyttää ammattiliiton jäsenyyttä. Hakuaika päättyy 15. maaliskuuta.

Hakuohjeet ja -lomake

Työhönpaluu helpommaksi

Pitkän sairausloman jälkeen palaaminen töihin voi olla vaikeaa. Palkkatyöläinen selvitti, miten työhön paluuta voi helpottaa.
Sosiaalinen media

Vastaa sosiaalisen median kyselyyn

SAK selvittää nuorten ay-jäsenten näkemyksiä ja toiveita SAK:n toiminnasta sosiaalisessa mediassa. Kysely on suunnattu 18–30-vuotiaille SAK:laisille jäsenille, ja siihen voi vastata 18. maaliskuuta saakka.

Vastanneiden kesken arvotaan kolme kappaletta Finnkinon leffalippupaketteja.

Vastaa nettikyselyyn

Uusi jäsenetu

Solaris Kylpylät antaa SAK:laisten liittojen jäsenille 10 %:n alennuksen kylpylöiden normaaleista huonehinnoista. Lue lisää.
16.–17. maaliskuuta
Rakennusliiton talvipäivät